Societatea Comunală a Tramvaelor Bucureşti – pagină de publicitate din ziarul Naţiunea (condus de George Călinescu) din 1 decembrie 1947. Din care aflăm, printre altele, că, pe atunci, Capitala avea în jur de 1.500.000 de locuitori, „fără să se ţină seama de populaţia flotantă„. Mai aflăm şi că „acest serviciu general a avut şi el de suportat consecinţele nefaste ale războiului ca: bombardamente aeriene, distrugeri prin rechiziţii, lipsa de materiale, etc (sic!) – astfel că în Februarie 1947, datorită şi iernii grele (sic!), ajunsese să nu mai poată circula decât cu un număr de 107 trenuri tramvae şi nici un autobus„. Mai aflăm şi că depoul de tramvaie din spatele clădirii Guvernului era denumit încă oficial „Bonaparte”, iar uzinele botezate ulterior de comunişti „Republica” purtau încă numele creatorului lor – Nicolae Malaxa
~ de Nicolae Leahu pe septembrie 17, 2014.
Publicat în Presa postbelică
Etichete: 1 decembrie 1947, depoul Bonaparte, George Călinescu, Naţiunea, Nicolae Malaxa, situaţia transportului în 1948, Societatea Comunală a Tramvaelor Bucureşti, STB, transport în comun, uzinele Republica, ziare vechi