Stupidele reclame socialiste şi îndemnul la nespălare

Carne pasares

A fost odată ca niciodată o lume a reclamelor stupide şi socialiste pe deasupra. Meşterite din topor de tovarăşi lipsiţi de gust, fără nicio legătură cu domeniul creaţiei şi formaţi pe la şcolile populare de artă. Ce-a ieşit din mâinile lor, găsiţi prin presa vremii, în special prin almanahuri.  

„Păsările tăiate şi vii se desfac prin unităţile comerţului socialist”. Fără a fi emblematică pentru acei ani (mai ales că, după 1980, reclamele la carne au dispărut din peisaj – nu făcea să mai vorbeşti de funie în casa spânzuratului, adică de carne într-o ţară unde se stătea la coadă cu orele pentru o pungă cu gheare şi gâturi), reclama la carne de pasăre din 1973 este un model de „aşa nu”. De la grafică şi mesaj vizual, până la stilul în care era redactat textul.

Pe o pagină alăturată, o altă oroare publicitară, una din faimoasele reclame la peşte oceanic.Peste oceanic s

Un colaj vomitiv de-a dreptul, la vederea căruia aveai toate şansele să devii vegetarian înrăit.

CICOs

Vă mai amintiţi de CI-CO? Băutura nu era deloc rea, dar reclamele erau complet puerile.  Despre grafica de-a dreptul barbară şi fără noimă (nu văd legătura dintre imaginea alb-negru a puhoiului de maşini din faţa hotelului Ambasador de pe bulevardul Magheru şi băutura în sine) nici nu mai are rost să pomenesc prea multe.Reclama piele s

Vă miraţi de ce vara mirosul de transpiraţie devine ucigător în autobuzele aglomerate? O explicaţie ar fi advertorialul Centralei Industriale pentru producerea energiei electrice şi termice, din 1979, intitulat ” Să folosim în mod raţional şi economic energia termică”. Un text redactat în cea mai scorţoasă limbă de lemn, un soi de avertisment (pentru cei care ştiau să citească printre rânduri) despre raţionalizările ce aveau să transforme viaţa românilor într-un adevărat test de supravieţuire în anii următori. După o enumerare de cauze şi „factori” care duc la risipă, ultima recomandare era aceasta: „Evitarea folosirii îmbăiatului  – pe cât este cu putinţă – în zilele de sâmbătă şi duminică, în scopul eliminării suprasolicitării instalaţiilor” . Iată că, după 40 de ani, îndemnul este încă urmat probabil de mulţi din cei care au trăit acele vremuri, ba mai mult, a fost extins şi la celelalte zile ale săptămânii, dovadă miasmele care te fac să renunţi de multe ori la mijloacele de transport în comun.Termoficare s

~ de Nicolae Leahu pe Noiembrie 22, 2011.

Un răspuns to “Stupidele reclame socialiste şi îndemnul la nespălare”

  1. Nici o grija, prostia e eterna. Acum se numeste pe romaneste „cleansing reduction”, e o tendinta ce prinde radacini in Apus motivata, se pare, de nevoia de a proteja mediul…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: