Apa de colonie „Chat noir” – Şarmul cosmopolit al reclamelor interbelice (V)

Nimic nou sub soare... Coperta IV a revistei duminicale "Buletin informativ", din 22 ianuarie 1939, era închiriată unei firme de parfumuri. Click pe poză pentru mărire

„Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primeşte nimic”, era replica din filmul „Filantropica”. La fel şi în publicitate – fie ea din 1939 sau din 2011: doar o poveste bine ticluită scoate banii din poşetele doamnelor. Şi cum „femeea sportivă” – desprinsă parcă din romanele lui Camil Petrescu – începuse lupta pentru egalitate cu bărbatul, dar „uită că este femee şi deci îşi pierde feminitatea, graţia, frumuseţea”, reclama ţintea exact acest segment de cumpărătoare.

Înduioşătoare şi recomandarea scrisă cu italice, în dreapta paginii: „apa de colonia Chat Noir este veritabilă numai în flacoane ermetic închise. Deci, doamnelor, cereţi droghistului Dvs. (nu pot să nu remarc relaţiile de familiaritate existente încă în acea vreme cu furnizorii de servicii) flacoane originale Chat Noir sigilate şi închise”.

~ de Nicolae Leahu pe Februarie 22, 2011.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: